Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Maturita za docházku

Studenti chtějí opět úlevy u maturity. Jakou pak tedy maturita bude mít vypovídací hodnotu, když k jejímu složení bude za chvilku stačit číst, psát a počítat? Moje děti ji pak zřejmě dostanou už jen za řádnou docházku.

Nedávno na mne na nějakém webu vyskočila nabídka, že si můžu vyzkoušet odpovědět na pár otázek z maturity z českého jazyka. Řekla jsem si, proč ne. Sice už je to nějaký pátek, co jsem sama skládala tuto zkoušku z dospělosti, ale něco mi snad v hlavě ještě zůstalo. Naštěstí otázky, které mi byly nabízeny, byly tak jednoduché, že bych musela trpět amnézií, abych nevybrala z možností a, b, c tu správnou. Kde jsou ty doby, kdy jsme si tahali otázky z klobouku. My žádné nápovědy a, b, c, tedy rozhodně neměli.

Kam až se tedy propadla kvalita vzdělání. Vždycky platilo, že maturita byla takový předstupeň vysoké školy. Že si tím zkoušíme, zda zvládneme náročnější studium. A ejhle! V článku na ct24 jsem se dozvěděla, že někteří studenti ve 4. ročníku nezvládnout napsat slohovku!! Ptám se tedy sama sebe, co takový student dělá na škole s maturitou? Nezažila jsem online výuku, ale nepamatuju si, že bychom za celé 4 roky kdy trénovali psaní slohových prací. To bylo snad automatické, že student zvládne napsat úvahu na dané téma.

Nejvíce se mne však pobavil fakt, že pro maturanty je 20 – 30 knih opravdu mnoho.  Ať se na mne nikdo nezlobí, ale knihy snad nečtou v hodinách čtení a psaní, ale především doma. Online výuka jim právě k četbě literárních děl naopak vytvořila perfektní podmínky. A 20 – 30 knih za 4 roky studia snad zvládne přečíst úplně každý.

Celý příspěvek mi přišel, jak kdyby odrážel situaci na 1. stupni základní školy a ne mezi dospělými lidmi v maturitním ročníku. I já skoro před 20 lety jsem se musela většinu věcí k maturitě naučit doma sama. Rozuměla bych tomu, kdyby si takto stěžovali ti, kteří musí složit zkoušky z praktických dovedností, které opravdu v době uzavření škol, neměli, kde trénovat. Ale naučit se témata z psychologie nebo práva? Co tihle studenti budou dělat na vysoké škole, která je především o vůli a sebekázni, když to nezvládnou už nyní u maturity?

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3409422-studenti-kteri-stravili-rok-a-pul-na-distancni-vyuce-chteji-ulevy-u-maturity

 

Autor: Tereza Dufková | pondělí 6.12.2021 10:43 | karma článku: 30,19 | přečteno: 770x
  • Další články autora

Tereza Dufková

Kovidová nadváha

Děti tloustnou. Prý za to může pandemie koronaviru. Není to ale spíš o rodině? Přeci já jako rodič můžu hodně ovlivnit to, co mé dítě bude jíst a kolik hodin stráví u počítačových her. Nebo i to mi kovid diktuje?

2.2.2022 v 11:30 | Karma: 8,88 | Přečteno: 445x | Diskuse| Společnost

Tereza Dufková

Turista alias obtížný hmyz

Počasí zrovna moc nepřálo, tak nás napadlo, že bychom si vyrazili s dětmi na Pražský hrad. Každý Čech přeci musí alespoň jednou za život navštívit kromě hory Říp i hrob Karla IV.

31.1.2022 v 12:43 | Karma: 28,86 | Přečteno: 897x | Diskuse| Společnost

Tereza Dufková

Právo hýbe světem

V poslední době mne překvapuje, kolik lidí kolem mne má perfektní právní povědomí o tom, co kdo smí a nesmí. Jakoby už nezáleželo na ničem jiném. Kam až to může zajít?

22.12.2021 v 11:46 | Karma: 18,13 | Přečteno: 376x | Diskuse| Společnost

Tereza Dufková

Je to fér?

Mají dva měsíce prázdnin, neustále volno o vedlejších prázdninách a pracovní dobu 4 hodiny. A opět se jim zase bude přidávat? To je nehoráznost! Opravdu je to tak nefér, jak to vypadá?

20.12.2021 v 9:30 | Karma: 25,34 | Přečteno: 963x | Diskuse| Společnost

Tereza Dufková

Škola základ života

Všechno, co pravdu potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce. Kniha R. Fulghuma mi připomíná směr českého školství podle některých „expertů“. Proč ji tedy navštěvovat, když nás jen zbytečně stresuje a zatěžuje nesmysly?

16.12.2021 v 11:41 | Karma: 20,05 | Přečteno: 354x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46,  aktualizováno  20:43

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert

4. května 2024

Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1055x
Jsem máma 3 dětí, co se snaží objektivně koukat na svět. Učitelskou profesi v sobě občas těžko zapřu.

Seznam rubrik